Minietiketa hrou a slovní sebeobrana (pro děti od 5 let)

Anežka Nývltová (6 let)

Kurz „Minietiketa hrou a slovní sebeobrana“  (30.08.2015)

zenaS kurzem jsme byli spokojeni a naše dcera Anežka lekce navštěvovala bez obav a ráda, těšila se. Po několika lekcích bylo zřejmé, že okolí (děti ve školce) zaznamenali, že se něco změnilo. Anežka si začala prosazovat svůj názor. Čekáme, jak se bude vyvíjet začlenění ve škole a pokud by Anežka špatně snášela nové prostředí, velice rádi se zapojíme do dalších kurzů.

Hodnocení: 5stars

H. K.

Hodnocení kurzu Mini etiketa a slovní sebeobrana

zenaDobrý den všem. Chtěla bych se s vámi podělit o zkušenosti z kurzu Mini etiketa a slovní sebeobrana. Naše nyní šestiletá dcera byla ve školce hodně citlivá a velmi zranitelná a přišlo nám, že si neumí poradit s mnoha situacemi, které se děly v kolektivu ve školce. Nechala si vždy všechno líbit a pak někde potají plakala, neuměla se bránit, poslední kapkou bylo, když jsme přišli pro ni do školky, ona byla svlečená jen do kalhotek a na otázku, proč se svlékla, odpověděla, že jí to řekla holčička X (nebudu jmenovat), že se musí svléknout, jinak že s ní nebude kamarádit. Přišlo mi to tehdy absolutně nepřípustné a rozhodla jsem se, že s tím musíme něco udělat. Úplně jsem zajásala, když jsem objevila kurz etikety a slovní sebeobrany. Domluvily jsme si první schůzku s paní učitelkou Evou Jungmanovou, kde jsme se ptali na všechno možné, paní učitelka ochotně odpovídala na milión našich otázek a udělala na nás i na dceru velmi pozitivní dojem. Přihlásili jsme tedy dceru do kurzu. Bohužel se nikdo jiný do věkové kategorie naší dcery nepřihlásil, ale měli jsme o kurz opravdu velký zájem, paní učitelka nám tedy vyšla vstříc a nechala naši dceru projít kurzem individuálně. Zpočátku probíraly slušné chování, jak se chovat při různých příležitostech, jak prostírat, jak stolovat, jak se chovat v divadle, jak se vhodně obléct. Asi po dvou měsících přistoupily ke slovní sebeobraně. Jak přesně hodiny probíhaly, nevím, rodiče na hodiny přístup nemají, aby se děti nebály se otevřít a projevit se. Vím jen, že paní učitelka vždy dělala tu “zlou” a k tomu měla maňáska sovičku Evičku, která dceru morálně podporovala. Výsledky byly vidět velmi brzy. Když jsme byly s dcerou venku, velice mile mě překvapilo její asertivní chování vůči ostatním dětem. Například, když ji někdo chtěl vyhodit z houpačky, dříve by se vyhodit nechala a pak by se rozplakala, že ji vyhodili a nemůže se dál houpat, bezvadně zareagovala a s dětmi se dokázala domluvit, že teď se houpe ona a až se dohoupe, tak je tam pustí. Nebo, když potkala kamaráda a nějaké holky ji táhly pryč, tak je také velmi asertivně informovala, že teď si tady chce chvíli popovídat a pak přijde. Zůstala jsem tehdy nad tím stát s otevřenou pusou Možná vám to přijde banální a samozřejmé, ale dcera takto reagovat dříve opravdu neuměla a přišlo mi to jako velká změna k lepšímu.  Ve škole se jí pak stalo, že jí spolužáci sebrali svačinu a v družině jí nějaká holčička počmárala penál. Informovala jsem o tom paní učitelku Jungmanovou a v další hodině to ihned probraly, jak na takové věci správně reagovat. Dcera mohla za paní učitelkou přijít s jakýmkoliv problémem, se kterým si nevěděla rady a vždy to spolu probraly a nacvičily, jak příště reagovat, aby si ostatní spolužáci toto k ní už více nedovolili. Všechno zvládla, spolužáci jí přestali brát svačinu, holčička ji přestala obtěžovat. Teď, když jsme téměř na konci kurzu (trvá půl roku), dcera je úplně jiná, je mnohem více asertivní, mám pocit, že si nastavila hranice a nedávno přišla úplně nadšená ze školy, že zvládla situaci, kdy ji spolužák sebral nějaké věci a ona hned zareagovala tak, že jí chlapeček vše vrátil a ještě se jí omluvil. Měli jsme z toho všichni velkou radost a hlavně ona sama také. Poznala, že vše za ni nemusí řešit maminka nebo paní učitelka, ale že některé věci dokáže zvládnout a vyřešit sama.
Kurz je pomyslně rozdělen do dvou částí, v první části se probírá etiketa, aby děti navázaly kontakt s paní učitelkou, seznámily se spolu a nebály se svěřit. V druhé polovině kurzu se pak probírají různé věci ohledně slovní sebeobrany nejen vůči vrstevníkům, ale i vůči dospělým, když je někdo neoprávněně slovně napadne (např. důchodce v autobuse) nebo se učí čelit autoritám v případě, že jim nařizují něco, co by je mohlo nějak ohrozit (např. paní učitelka zakazuje dítěti jít při hodině na záchod, než aby se počůralo, tak se paní učitelce slušně postaví). Navíc děti mohou do kurzu kdykoliv přijít s vlastními situacemi, s vlastními problémy a učí se je řešit jinak.
Myslím, že kurz je opravdu výborně koncipovaný a vedený, že je rozhodně užitečný, že se tam děti naučí, co si ostatní k nim mohou dovolit a co už ne, nastaví si ty svoje hranice a naučí se zvládat pro ně náročné situace, které se jim  v životě mohou přihodit. Přijde mi to i jako výborná prevence proti šikaně. Jsem z kurzu opravdu nadšená, protože vidím ten obrovský pokrok, který dcera udělala, a všem ho vřele doporučuji.”

Hodnocení: 5stars

Stáhněte si e-Book zdarma a získáte tipy, jak se bránit nevhodným narážkám a slovnímu napadení

e-Book zdarma

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů

darkovy_poukaz2